Zaman: Çrş Kas 21, 2018 10:09 am  

Davet Forum.De Sitemize Hoşgeldiniz

Bu foruma yaptığınız ilk ziyaretiniz ise, lütfen öncelikle Yardım kriterlerini okuyunuz. Forumumuzda bilgi alışverişinde bulunabilmeniz için öncelikle Kayıt olmalısınız. Üye olmayanlar forumumuzdan hiçbir şekilde aktivite uygulayamaz, mesaj yazamaz, konu açamaz, eklenti indiremez. Forumumuzu tam anlamıyla kullanmak için üye olabilirsiniz.




   [ 1 mesaj ] 
 Zekâtın Mahiyeti 
YazarMesaj
Site Admin
Site Admin
Kullanıcı avatarı
Radyomuz
Sloganımız Halkı Davet Hakka Davet'tir.
Mesaj Davet Forumuna Hosgeldiniz Herkese Iyi Paylasimlar
Radyomuz

Kayıt: 03.2012
Mesajlar: 559
Konum: Gaziantep
Gender: Male
Kampanyamız
Mesaj

Davet Forumuna Hosgeldiniz Herkese Iyi Paylasimlar


Her Hayrın Başı
Mesaj Zekâtın Mahiyeti
Zekâtın Mahiyeti

Zekât lûgat deyiminde temizlik, bereket, çoğalma, güzel övgü manalarını taşır. Din deyiminde ise; "Bir malın belli bir miktarını, belli bir zaman sonra hak sahibi olan bir kısım müslümanlara Yüce Allah'ın rızası için tamamen temlik etmek (mülkiyetine geçirmek)tir."

Zekât, kulların kulluk görevindeki sadakatlerine delâlet eder. Bu yöndendir ki, zekâta "sadaka"da denmiştir. Bununla beraber "sadaka" sözü, zekâttan daha kapsamlı mana taşır. Vacibleri de, nafileleri de içine alır.

Zekât vermeye, "Tezkiye", zekât verene de "Müzekkî" denilir. Şahidler hakkinda yapilan övgüye de "Tezkiye" dendigi bilinmektedir.

Zekât vermek farzdır. Peygamberimizin hicretlerinin ikinci yılında, oruçtan önce farz kılınmıştır. İslâm'ın şartlarından birini teşkil etmektedir. Belli miktarda bulunan nakid paraların ve ticaret mallarının üzerinden bir yıl geçince, zekâtlarını geciktirmeden hemen vermek gerekir. Çünkü bu zekât mallarına yoksulların hakkı geçmiş oluyor. Artık bu hakkı özürsüz olarak geciktirmek caiz olmaz.

Diğer bir görüşe göre, zekâtın verilmesi geciktirmeli olarak farzdır. Sene sonunda hemen verilmesi gerekmez. Zekât borcu olan kimse, bunu hayatta bulunduğu sürece ödeyebilir. Ödeyemeden ölürse, o zaman günahkâr olur. Fakat doğru olan birinci görüştür.

Zekâtın aşikâre verilmesi daha faziletlidir. Çünkü bu şekilde verilmesi, başkalarına bir örnek olur ve teşvîk yerine geçer. Kendisi hakkında, zekât vermiyor diye, kötü bir zannı da kaldırmış olur. Zekât bir farz olduğu için, bunun yerine getirilmesinde gösteriş olmaz. Nafile olarak verilen sadakalarda ise, durum böyle değildir. Bunların gizli verilmesi ve gösteriş yapılmasına engel olunması daha faziletlidir.

İslami Filmlerin Adresi


Pzt May 21, 2012 10:23 am
Profil Web sitesini ziyaret et
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
   [ 1 mesaj ] 

Davet Forum.De Sitemize Hoşgeldiniz

Bu foruma yaptığınız ilk ziyaretiniz ise, lütfen öncelikle Yardım kriterlerini okuyunuz. Forumumuzda bilgi alışverişinde bulunabilmeniz için öncelikle Kayıt olmalısınız. Üye olmayanlar forumumuzdan hiçbir şekilde aktivite uygulayamaz, mesaj yazamaz, konu açamaz, eklenti indiremez. Forumumuzu tam anlamıyla kullanmak için üye olabilirsiniz.


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma eklentiler gönderemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  

Rayihalar Forumu Destekleyenler

cron
Türkçe çeviri: phpBB Türkiye
» Contact & Abuse Support-Forum Gooof Webdesign free forum Dein Forumo Forum web tracker